بازدید کل: 344478

بازدید امروز: 49

بازدید دیروز: 402

مدیریت بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش

مقدمه :

در فروش هدف بر قراری ارتباط با مشتری ومتقاعد ساختن وی برای خرید به شیوه ای هرچه موثرتر است . برای این منظور باید شناخت کاملی از مشتری داشت . باید تعریفی از یک مشتری ایده آل داشت . باید از خود پرسید : چرا مشتری باید محصول ما را برای خرید انتخاب کند .

واقیعتهای تازه ای که راجع به فروش مطرحند به قرار زیرند :

1- امروزه تعدادی فروشندگان بیشتر از تعداد خریداران است .

2- امروزه فروش از هر زمان دیگری پیچیده تر است .

3- امروزه فراینده فروش تمرکز بیشتری را نسبت به گذشته طلب می کند .

4- جلب اعتماد مشتری امروزه بیش از هر زمان دیگری در فروش مطرح است .

5- برای موفقیت در فروش ، باید اصول اولیه را به شدت مورد توجه قرار داد .

 

از جمله مسائل کلیدی که در فروش مطرح است :

– یافتن مشتری

– ایجاد حسن تفاهم و رابطه نزدیک با مشتری

– تشخیص نیازها

– معرفی محصولات یا خدمات مورد ارائه

– پاسخگوئی کامل و قانع کننده به سوالات مشتری

 

یک فروشنده باید بداند :

– روش ایجاد ارتباط با مشتری و ارباب رجوع را بداند.

– در سلام و احترام پیشقدم باشد .

– بداند که فروش یک فعالیت انسانی و اجتماعی است .

– بداند که باید از رقیب و همکار تعریف کند و کار و شغل و محصول خود را دوست بدارد و باید با افتخار در جایگاه و یا سازمانش کار کند .

 

توانایی های یک فروشنده حرفه ای

1- خصوصیات ظاهری 2- توانایی های ذاتی 3- توانایی های احساسی و روانی

 

انواع هدف ها در ارتباط با مشتری

1- آشنایی اولیه 2- شناسایی نیاز مشتری 3- دعوت برای تشکیل جلسات مشترک 4- معرفی کالا 5- ارایه اطلاعات

 

منبع :  آموزش مجازی پارس

تاریخ ارسال: 1394/8/30
تعداد بازدید: 4862
ارسال نظر