
مدیریت بازاریابی و فروش
مقدمه :
در فروش هدف بر قراری ارتباط با مشتری ومتقاعد ساختن وی برای خرید به شیوه ای هرچه موثرتر است . برای این منظور باید شناخت کاملی از مشتری داشت . باید تعریفی از یک مشتری ایده آل داشت . باید از خود پرسید : چرا مشتری باید محصول ما را برای خرید انتخاب کند .
واقیعتهای تازه ای که راجع به فروش مطرحند به قرار زیرند :
1- امروزه تعدادی فروشندگان بیشتر از تعداد خریداران است .
2- امروزه فروش از هر زمان دیگری پیچیده تر است .
3- امروزه فراینده فروش تمرکز بیشتری را نسبت به گذشته طلب می کند .
4- جلب اعتماد مشتری امروزه بیش از هر زمان دیگری در فروش مطرح است .
5- برای موفقیت در فروش ، باید اصول اولیه را به شدت مورد توجه قرار داد .
از جمله مسائل کلیدی که در فروش مطرح است :
– یافتن مشتری
– ایجاد حسن تفاهم و رابطه نزدیک با مشتری
– تشخیص نیازها
– معرفی محصولات یا خدمات مورد ارائه
– پاسخگوئی کامل و قانع کننده به سوالات مشتری
یک فروشنده باید بداند :
– روش ایجاد ارتباط با مشتری و ارباب رجوع را بداند.
– در سلام و احترام پیشقدم باشد .
– بداند که فروش یک فعالیت انسانی و اجتماعی است .
– بداند که باید از رقیب و همکار تعریف کند و کار و شغل و محصول خود را دوست بدارد و باید با افتخار در جایگاه و یا سازمانش کار کند .
توانایی های یک فروشنده حرفه ای
1- خصوصیات ظاهری 2- توانایی های ذاتی 3- توانایی های احساسی و روانی
انواع هدف ها در ارتباط با مشتری
1- آشنایی اولیه 2- شناسایی نیاز مشتری 3- دعوت برای تشکیل جلسات مشترک 4- معرفی کالا 5- ارایه اطلاعات
منبع : آموزش مجازی پارس
تاریخ ارسال: 1394/8/30تعداد بازدید: 9995